Wednesday, August 5, 2009

Fotbal vs. catarat

Multi iubitori ai muntelui, cataratorii in general cam urasc fotbalul, chiar imi aduc aminte ca am citit pe net undeva raspunsul unui boulderist la intrebarea ...de ce freaca bolovanii cu peria ? de ce face boulder?...raspunsul a fost ceva de genu...cum ca e mai bine decat sa alerge in turma dupa o minge sau mai rau sa se uite la televizor cum alerga altii.... In mare masura ii dau dreptate insa consider ca si jocul cu balonul rotund are farmecul sau. In copilarie primul "sport" practicat a fost sa bat mingea de peretele unui cinema (Luceafarul din Satu Mare) aflat in apropierea locului unde habitam pe vremea aia. Copil fiind am fost la meciurile de fotbal a Olimpiei Satu Mare (cred ca nu mai exista echipa la ora actuala...:( ) si tin minte ca odata dupa un meci am reusit sa sar (catarat /descatarat) gardul sa intru pe gazonul de joc....senzatia primilor pasi pe gazon parca o am si acum si o retraiesc de fiecare data cand calc pe un gazon de fotbal. Bineinteles ca a trebui la vremea aia sa fug de militienii care incercau cam in zadar sa-i opreasca pe toti pustii care intrau pe gazon... A urmat o perioada in care am si practicat fotbalul undeva prin clasa a V-a in grupa domnilor antrenori Bolota si Abrudan, perioada in care nu am jucat nici 10 minute pe gazonul de iarba ci doar pe un teren de zgura !!!! aflat undeva in spatele garii de Nord Satu Mare. Nu stiu daca va dati seama ce inseamna sa joci fotbal pe un teren de zgura....inghiteam la praf si eu si ceilalti coechipieri incat cred ca era mai putin nociv sa te apuci de fumat decat sa practici sportul asta pe vremea respectiva.... Nu a durat mult maxim un an deoarece a trebuit sa pun accentul pe carte, dovada fiind ca acum stau la minim 8 ore pe zi cu fundu pe scaun si singura miscare pe care o fac in tot acest timp este sa merg sa imi umplu cana de cafea si sa ies la fumat ....deh... ai carte ai parte....de o viata monotona...zic eu. In fine cred si acum cu convingere ca daca la varsta respectiva continuam fotbalu acum ziarele scriau despre Gica...Trandafir :))) probabil la varsta asta imi anuntam retragerea de la nationala constient fiind ca trebuie sa las pe cineva mai tanar sa preia tricoul cu numarul 10 si banderola de capitan :))

Spre poza de prezentare pentru noul sezon 2009/2010

Ajuns acum intr-o tara occidentala imi dau seama cat de diferite sunt conditiile de practicare a fotbalului (si nu numai) si nu ma refer aici la nivel de profesionist ci la nivel de amatorism si mai ales la nivel de juniori/copii. Concret...am ajuns la antrenamentele unei echipe de amatori ...avand un coleg care joaca la clubul respectiv l-am intrebat intr-o zi (la una din pauzele de tigara) daca as putea sa vin si eu la antrenemente (simteam nevoia sa fac ceva miscare) ...raspunsul a fost destul de neasteptat pentru mine spunandu-mi ca antrenoru o sa se bucure ca o sa fim mai multi oameni la antrenament (si eu care credeam ca stia de talentu meu inimaginabil...:) ). Si uite asa incepand din 2007 iarna incep sa frecventez antrenamentele de fotbal la clubul SV Obertraubing ... La inceput am ramas masca de conditiile oferite... incepand de la mingile de antrenament (originale Adidas) pana la cele doua terenuri de joc dintre care unu cu iarba artificiala si nocturna....dragilor asa ceva nici in visele mele cele mai indraznete nu mi-am inchipuit...la inceput intrebam tot felu de intrebari care acum mi se par idioate...gen: daca e voie pe terenu de iarba ?....nu striga nimeni la mine daca ma joc un pic pe terenu oficial ?....pot sa iau si eu o minge.... etc etc. Incet incet m-am obisnuit cu toate si incepand din 2008 toamna am fost invitat oficial de catre "Abteilungsleiter" (un fel de presedinte de club) sa fac parte din echipa si sa joc si in meciurile oficiale. Raspunsul a fost normal afirmativ...si dupa o perioada de asteptare pentru a fi legitimat cu acte in regula (ba chiar a trebuit sa verifice ca nu sunt legitimat in Romania :)) ) am inceput sa si joc !

C'est moi, cu nr 6.

Si uite asa imi incepe si viata de fotbalist "profesionist" tocmai acum cand altii s-ar gandii la retragere :)) departe insa de mine acest gand ...ba chiar vad si o urma de progres, in sensu ca daca la inceput mai prindeam cate 10-15 minute pe final de meci acum am ajuns sa joc chiar si cate un meci intreg....Nu va explic ca in urma unei astfel de experient m-am recuperat la pat doua zile....:)) dar nici un bai...ne antrenam si totul va fi bine :)) Ce imi pare rau este ca nu mai e Piti la nationala ca asa aveam si eu o sansa sa ma cheme la lot....acum cu Razvan asta nu cred ca mai am vreo sansa....dar asta e viata merge inainte.

Lasand gluma deoparte si facand o paralela intre conditiile existente acum aici si ce conditii aveam eu cand eram copil as spune ca peste cativa ani echipele vor avea 2-3 Ronaldo.....si toti vor sta pe banca...lasand locul altora mult mai talentati.

Un exemplu de cine ii va tine pe banca pe viitorii "Ronaldo"

Pana una alta primul meci din noul sezon a fost un dezatru...am pierdut cu 0-1 in fata unei echipe mult mai solide, dar ce e dureros e ca am pierdut in fata propriilor suporteri ...noroc insa ca erau mai atenti la berea si gratarele oferite de club...parca tocmai a nu observa diferenta de valoare din teren :))

Rezultatele echipei, clasament, etc etc se pot urmarite online aici.

Pana una alta o sa mai merg la antrenamente si la meciuri cat ma vor mai tine genunchii si cine stie poate ma va ajuta sa dau jos din greutate si uite asa o sa cresc si gradu:)))...iacata o legatura intre fotbal si catarat ....ca alta nu prea vad :P

2 comments:

TreXeL said...

noa, uite vezi, nu stiam io de ce nu-mi place fotbalu :)

www.complexvirtual.ro said...

Eu zic ca nu iti anunta-i retragerea domnule Gica Trandafir, ci trebuia sa platesti unui club important din Europa o suma mare din cauza greselilor din tinerete ;))