Wednesday, June 8, 2011

Monsieur, s'il vous plaît..., la Fontaine

Inainte sa plecam in Fontainebleau zici ca eram obsedat, ma gandeam numai la cum o sa fie, unde o sa dormim, oare cum o sa fie vremea, oare ce trasee sa fac, oare oare... la vremea respectiva imi spuneam ca e din cauza dorintei prea mari de a ajunge odata acolo, si ca dupa ce o sa fiu ajuns o sa ma mai linistesc :) vax albina sunt la fel de obsedat, abia astept sa ma reintorc :)) E greu de descris in cuvinte ce sentimente am trait pe acolo, ma uit si acum pe poze si tanjesc la fiecare moment ce l-am petrecut acolo.


dimineata pe racoare..primii spre bolovani

Planu era sa stam doua saptamani, am stat doar o saptamana, din diferite motive personale /profesionale/digitale, in fine eu zic ca e ok si o saptamana tinand cont ca in ultima zi pe la pranz am "refuzat" sa ma mai catar din cauza durerilor de la maini, care erau complet lipsite de piele....insa si asa fara amprente tot nu ma puteam opri :)) tin minte ca in ultimele ore ma dadeam numai pe trasee usoare pentru ca pe altceva nu mai puteam...insa ce e traseu usor in Fontainebleau?...hmmm toate sunt frumoase si iti ofera senzatii faine. Poate si din cauza dorintei prea mari, sau poate si din cauza lipsei cuiva cu mai multa experienta langa mine am ales sa catar 3 zile una pauza dupa care iarasi 3 zile ...si tot asa. Din pacate nu am reusit decat doua cicluri de 3 zile din motivele mentionate mai sus, insa cred ca era mult mai intelept un plan de genu 2 zile cocotz, una pauza. In fine acum stiu deja cum trebe si o sa ma conformez pe viitor.


Lucas

Trebuie mentionat ca in aceasta iesire l-am avut tovaras doar pe fiul meu cel mare, Lucas, si eram un pic ingroijorat cum o sa reactioneze la boschetarit, mai exact vroiam sa dormim un duba, sa mancam la primus, si sa ne spalam....mai rar :)) totusi cu spalatu a fost mai bine decat am preconizat pentru ca odata cu luna Iunie s-au deschis strandurile asa ca in cazurile de forta majora am optat sa ne "racorim" la piscina. Odata ajunsi pe la miezu noptii in parcarea de la Roche aux Sabots constat ca ditamai parcarea seamana mai mult a camping, plin de dube, hamace intinse intre copaci, plin de cataratori care au optat sa doarma aici :) si eu care imi faceam griji ca poate o sa fiu singur si ma vor haitui jandarmii :)))


"casuta" noastra

Din punct de vedere a locurilor unde am vrut sa cataram ne-am tinut de planu de acasa si anume sa schimbam zona in fievare zi. In prima zi am fost la Roche aux Sabots, loc cunoscut de mine din iesirea de acum doi ani cand am luat "virusu" de Bleau :)) Odata ajuns intre bolovani am petrecut aprox juma de ora fara sa ma catar (inuman!!) pentru la Lucas schimba bolovanii la foc automat iar eu eram doar dupa curu lui sa nu pice si sa se loveasca. Nu a fost cazu, asa cum am si anticipat locu asta e perfect pentru copii si pericolele exista parca doar in mintea parintilor. Cum am fost matinali am petrecut o buna bucata de vreme aproape singuri insa la scurt timp au inceput sa curga cu familii cu copii si locu a devenit un urias loc de joaca atat pentru copii ca si pentru parintii. Lucas social cum e si-a gasit rapid cativa parteneri de joaca in ciuda faptului ca nu se intelegeau, in sensu ca unu vorbea franceza altu germana si romana :))


e gata "virusat" si el...

Vazand astea am inceput si eu sa catar mai serios , mooooaaaaahhh ce fain a fost, o sa tin minte multa vreme inceputu asta, senzatia unica care ti-o dau traseele astea, fiecare traseu a fost special, si chiar daca era cotat usor sau super usor nu mi-a parut rau ca am lasat cativa microni de piele pe el :)) a meritat din plin. Nu am planuit sa imi iasa vreun traseu anume desi nu pot spune ca nu mi-ar fi placut sa iasa si ceva mai tare. In toata saptamana am scos cativa 6A, insa sincer am ramas in minte cu multe trasee mai usoare gen 5B, 5C la care am lucrat mult mai mult. Am incercat si un 7A....pffff mai e mult pana atunci ...insa a fost fain sa il incerc, si sper sa mai ajung la el sa vad daca fac macar o miscare in plus pe el :) Prima zi a zburat rapid si pentru urmatoarea noapte tragem la un camping mai exact la Camping Les Prés pentru a vedea cum sunt campingurile in zona. A fost dragut iar dusu cald a fost foarte bine venit. Am mai revenit in zona campingului deoarece campingul avea WiFi contra cost iar mie imi ramasese ceva minute de net, numai bine sa fac upload la cateva poze pe facebook.


la camping

Pentru a doua zi am ales sa mergem in J.A. Martin nu stiu daca am si ajuns acolo pentru ca desi noi am urmat drumu din topo (si explicatiile de pe net) am ajuns pana la urma la ceva trasee insa nu erau ca si in carte, aveam insa sa ma dumiresc mai tarziu, cum ca topoul cumparat de mine nu era cel mai bun / actual...asa ca dupa ziua asta am cumparat ceva mai bun cu care ne-am descurcat mult mai bine. Chiar daca posibil sa nu fi fost exact la J.A. Martin am catarat toata ziua atat eu cat si Lucas asa ca nu a fost timp pierdut. La sfarsitu zilei eram amandoi rupti de foame si oboseala asa ca opresc la o brutarie mica sa cumpar ceva sa mancam rapid inainte sa imi adoarma junioru, ocazie cu care m-am convins de ce spunea un vechi amic cum ca "la francezi conteaza ambalaju". Vreau sa zic ca tanti care m-o servit pe langa ca tot ii dadea in sus si jos cu Monsieur a inceput sa imi ambaleze covrigii cu nuca de parca era cadou lu' peste...in fine am urmarit toata actiunea linistit (in ciuda faptului ca Lucas striga la mine din duba sa vin odata ca ii era foame :)) ) si abia abtinandu-ma sa nu pufnesc in ras mi-am adus aminte de vorba amicului caruia ii dau acum dreptate ;)
A treia zi am ales sa mergem la Canche aux Merciers aici nu ne-am mai ratacit si totul era ca si in topo (cel nou) asa ca incept sa ma dau la foc automat atat eu cat si Lucas. Zona este foarte faina si foarte usor de ajuns de la parcare, de trasee nu mai zic nimik ca peste tot sunt multe si faine...timp si piele pe degete sa ai :)) Cum pe la 5 dupa masa incepe sa ploua ne decidem sa vizitam Fontainebleau (orasul), care e mik si dragutz, spre deosebire de Paris care este grotesc de mare si dragutz si el in oarecare masura.


in top batea vantu

In a patra zi avem zi de pauza asa ca mergem la Turnul Eifel. Aici nu am ce sa spun decat ca dupa ce m-am intors in parcare la Elephant, pentru ca aici urma sa cataram a doua zi, am picat lat de oboseala de zici ca am dat la sapa toata ziua. La Elephant era cat pe ce sa ne pierdem insa am dat peste niste "boschetari" care ne-au indrumat spre locu bun. Excelenta zona, aici am vazut si niste high ball-uri impresionante...cu ceva 8A+-uri pe ele.....hmmm tre sa ai cojones nu gluma :) Tot aici am incercat si un 7A care initial am zis ca nu are cum sa nu iasa, totusi a trebuit sa ma consider inapt de el dupa vreo 3 ore in care mi-am lasat juma de kil de piele proaspat crescuta in ziua de pauza :)))


7A.nu inca

Ziua urmatoare mergem la Bois Rond, alegere perfecta pentru ca am putut sa cataram la umbra, zona fiind intr-o padure destul de deasa. Aici imi iese cel mai fain si mai tare traseu din excursie si anume L'opposition Systematique un 6A foarte fain la care am lucrat destul de mult insa si satisfactia a fost pe masura la final. Pentru ultima seara ne intoarcem in parcare la Roche aux Sabots pentru ca a doua zi aveam sa mergem in zona 91.1. Odata ajuns aici ma aliniez regulii de stat la rand la "dus" mai exact la pompa de apa din parcare care dupa ora 22:00 era folosita in exclusivitate pentru a spala jegu de peste zi acumulat de boulderisti si boulderiste :) Nu stiu cum s-a nimerit insa in ultimile doua seri am nimerit in aceleasi parcari cu o trupa din Elvetia cu care ne-am imprietenit, eu fiind fericit ca nu catar singur iar Lucas a devenit prietenul cel mai bun a lui Tom...unul din catei elvetienilor :)


care e urmatoru' ?!

Dupa cum spuneam la inceput in ultima zi am cedat in sensu ca nu mai puteam tine nici o priza si ma dadeam numai pe trasee cu prize mari si rotunde. Am considerat ca am nevoie de cel putin doua zile sa imi revin, iar eu trebuia sa ajung in Regensburg cat de curand asa ca am luat hotararea impreuna cu Lucas sa incepem lungul drum spre casa.
Am incercat sa montez ce am filmat eu si Lucas in aceasta saptamana, ce a iesit ?...a se vedea mai jos.

Fontainebleau_Mai_2011 from Cristian Trandafir on Vimeo.

Mai multe poze click AICI Monsieur.

In speranta ca vom reveni cat de curand...


au revoir Monsieur...

5 comments:

Adi Margea said...

Foarte frumos:) se pare ca si lui Lucas i-a prins foarte bine iesirea.
Spor!

Bogdan said...

Bon'jour!
Ceva trasee de MTB sunt printre bolovanii aia?

cata said...

mah ce-as fi venit si eu....

Cristi Trandafir said...

Absolut, Lucas a gustat din plin si mai mult ca sigur nu voi mai putea sa merg singur acolo...:)

Bien sur Bogdan ca sunt trasee de MTB...veniti in primavara de pasti ?

Cata: las ca nu or intrat zilele in sac...sanatosi sa fim !

Marius O. said...

salut gigelu
trebuia sa imi zici si mie ca vii la fontainebleau. locuiesc la 30 de km, daca mai vii sa ma contactezi neaparat.
sica